Magazine Author

Our ongoing selection of journalism and media news.

 
 
 
  • 18 February 2010 | {CATEGORY}

    Middle East viewers skip Arabic offers from European broadcasters

    They're tripping over each other. American, British, French, Russian, Chinese and Turkish satellite TV channels want a piece of the Arab viewers' pie. They are all raising their profiles in the Arab region, with no real guarantees of success. That hasn't deterred the BBC from re-launching an Arabic-language channel — it had one, but a flap with co-financier Saudi Arabia shuttered it for a few years — to jostle for air time with the US government-funded Al Hurra, French France 24 and Moscow-based Russia Today, to name a few.